Juwelier Born
Contact
Kleiweg 120b
3051GX Rotterdam
E: info@juwelierborn.nl
T: 010-4181350
W: www.juwelierborn.n
Openingstijden
Maandag gesloten
Dinsdag 10.00 – 17.30
Woensdag 10.00 – 17.30
Donderdag 10.00 – 17.30
Vrijdag 10.00 – 17.30
Zaterdag 10.00 – 17.00
Zondag gesloten
Juwelier Born
Vlak na de Tweede Wereldoorlog vestigde Juwelier Born zich op de Kleiweg. Nu, drie generaties later, is de juwelierszaak nog steeds hét adres voor sieraden, horloges en reparaties.
Irma Born, de huidige eigenaresse van de winkel: “Ik ben echt opgegroeid in de juweliersbranche. Mijn opa was klokkenmaker en mijn vader was uurwerkmaker. De oom van mijn vader startte na de oorlog zijn juwelierswinkel op de Kleiweg. Toen hij op leeftijd was en zijn eigen kinderen geen interesse bleken te hebben in de winkel, zijn mijn ouders gevraagd om de zaak over te nemen. Zelf vond ik het vak ook heel interessant en ik was toen al bezig met de opleiding tot goudsmid en juwelier in Schoonhoven. Toen mijn ouders in 2011 stopten, heb ik samen met mijn man Tom besloten om de winkel van mijn ouders over te nemen. Mijn man, die werkzaam was als Elektro Engineer, moest wel even wennen, maar heeft zich het vak inmiddels helemaal eigen gemaakt. Tom heeft er ook voor gezorgd dat er een mooie website met bijbehorende webshop kwam, die natuurlijk onmisbaar is in deze tijd.”
Breed assortiment
Het assortiment van Juwelier Born is breed en veelzijdig. Irma: “Bij ons kun je terecht voor een bedeltje van €7,50, maar ook voor een horloge van €2.000,- en alles wat daar tussenin zit. Zo verkopen we bijvoorbeeld ook geboorte-artikelen, verzorgen we een groot gedeelte van de reparaties zelf en kun je bij ons terecht voor het prikken van gaatjes in de oren. Bij kinderen die dit spannend vinden, kunnen we duo-prikken. Beide oortjes worden tegelijk geprikt, waardoor het sneller klaar is. Ouders uit de hele regio weten ons hier inmiddels voor te vinden.”
Laagdrempelig
Juwelier Born is van oudsher al laagdrempelig. Irma vervolgt: “Wij vinden het belangrijk dat onze klanten rustig kunnen rondkijken, zonder dat ze meteen worden bestookt met vragen. Je hoeft niet door een speciale sluis naar binnen en de collecties staan uitgestald in vitrines. Veel klanten zijn verrast door het ruime assortiment dat wij bieden, ze verwachten dit niet wanneer ze de winkel binnen stappen. Service is bij ons ook van groot belang. Omdat ik zelf goudsmid ben, hebben we veel kennis in huis en doen we het grootste gedeelte van de reparaties zelf. Veel van onze artikelen zijn ook in onze webshop te vinden, maar veel klanten komen nog steeds naar onze fysieke winkel aan de Kleiweg. Beleving is in onze branche zeer belangrijk, samen met een persoonlijk en deskundig advies!”